Fungsi Multivitamin (Vitalea)


Assalamu' alaikum & Salam 1 Malaysia!!!

Ingat tak dalam post-post sebelum ini.  Ada saya janjikan nak kongsikan tentang fungsi Vitamin?  Ahha!!! Saya ingat lagi sebab saya dah berjanji... Hi3... Selagi janji tak tertunai, selagi itu tak senang duduk dibuatnya.  Janji mesti di kota, tak kiralah lambat ke cepat ke.... Barulah hidup aman damai..... lalalalala....


Okay, terus ke topik.  Fungsi Multivitamin:

  • Mengimbangi segala bahan kimia dalam badan kita (ini kes yang jenis suka makan fastfood ler ni..);
  • Sebagai insurans bagi menampung kepada apa-apa pemakanan yang kurang di dalam diet seharian kita (cukup ke keperluan nutrien tubuh badan kita setiap hari dengan corak pemakanan kita?);
  • Membantu pengambilan makanan di dalam badan kita supaya berfungsi dengan lebih baik;
  • Membantu meningkatkan kesegaran otak dan pertahanan terhadap jangkitan penyakit;
  • Membantu kesihatan secara am;
  • Membantu proses pertumbuhan dan keupayaan reproduktif. (Penting ni!!!); dan
  • Menjadi nutrien kepada sel-sel (Sel tubuh badan kita perlukan nutrien lengkap!!!)


Multivitamin, seperti yang kita tahu, ada macam-macam jenis (jenama), pastikan yang semulajadi tau. (untuk kebaikan diri kita!!!).  Walaubagaimanapun, sukacita saya nak berkongsi tentang Keistimewaan Shaklee.   [Hi3... saya sarankan sebab saya dah dekat 2 tahun ambil Vitalea (Multivitamin) dari rangkaian Shaklee ni.... Hasilnya pada saya, benar-benar memberangsangkan...]


Kenapa Multivitamin Shaklee?

  1. Ianya terbaik dalam pasaran.  Mengandungi 19 nutrien iaitu 12 Vitamin dan 7 Mineral.
  2. Teknologi terbaik digunakan.  (Kalau diikutkan dengan 19 nutrien tadi tu, saiz vitamin ini boleh menjadi sebesar penumbuk, tetapi dengan teknologi terbaik, nutrien tadi dimampankan menjadi kecil supaya mudah ditelan.)
  3. Dirumus secara saintifik dan teruji keberkesanannya.
  4. Biotin yang terdapat didalamnya adalah komponen vitamin yang termahal. (Mengikut 100% US RDA)
  5. Menyediakan vitamin dan mineral seimbang yang lebih baik menurut piawaian Daily Standard.
  6. Meningkatkan ketumpatan tulang 2 - 3 kali ganda.
  7. Tempoh masa pemecahan (disintegration) yang unggul.  (Pemecahan Struktur untuk serapan ke dalam tubuh)
  8. Ujiannya adalah secara klinikal (tidak di uji ke atas haiwan).
  9. Yang paling penting:  Dari bahan SEMULAJADI.


"Changing Brands Can Change Your Live"   

Apa kata, kita cuba tukar jenama?  Saya sudah!!! Anda?



Apa lagi, hubungi saya k: Boleh call saya - 0162972050 atau pm via fb: Citra Sutera atau emel: suteracitra@gmail.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...